20091210

MCR 001 [Don't Expect Much]

Sekitar akhir tahun 2004, lecture by P.M Dr. ********, Subject: Advance Project Management, Lokasi: CTMC, UTM Skudai...

"Masa saya belajar di Loughborough (sebutan-->lafbera)dulu2, apa yang saya notice orang putih ni memang bagus tahap kesedaran civic diaorang. Xpernah saya nampak mat saleh buang sampah merata2, meludah tak tentu hala dan cakap menda2 yang bukan2"

Sekitar akhir tahun 2009, lokasi, manchester.

Bila aku dah stay kat sini haa, tetiba ayat yang lecturer aku tu bagitahu kat kelas, terlintas balik. Kerana apa?, kerana, haram menda yang dia bagitau tu xbetol. Ca'mon arrr, jangan fanatik sangat dengan orang putih ni. Maybe pasal tempat dia duduk tuh entah kawasan kampung mana (memang loughborough tu country side) dan zaman dia tuh zaman sebelum milleneum. Unfortunately, skang ni semua dah berubah.

Antara pengalaman yang agak hardcore( I wish I had a video cam during these things happened)ialah, tengah aku baguih duk ada(ayat en. sam) joging kat crumpsall park, to be specific, tetiba datang minah omputih (remaja belasan tahun) flash dia punya boobs kat aku (sambil member2 dia gelak kat belakang). Lantas dengan wajah bersahaja dan larian anak yang mantap lagi bertenaga, aku buat2 rilek sudah, kononnya dah biasa dah kena flash macam tuh.

Peristiwa yang kedua pula berlaku semasa aku, Nasrun(UUM) dan Kamarul(CIDB) tengah baguih duk ada (ayat en. sam lagi) berdiskusi di Cafe Salford Uni. Tempat kita orang lepak tuh dalam 2 meter jer dari tandas orang kurang upaya dan nak jadi ceritalah pulak, I was sitting facing tandas berkenaan. In the middle of our discussion, tiba2 ada sorang mamat omputih ni membuka pintu tandas berkenaan secara tergesa2(dah tak tahan nak berak agaknya), dan apa yang ada didepan mata tatkala beliau membuka pintu berkenaan, memang membuatkan aku terkejut!!! Anyway, cerita yang kedua ni, aku sambung pada coretan akan datanglah pasal nak pergi tido lak ni.

Kembali semula kepada tahap tidak civic omputih pada zaman skang, well, picture speaks thousand of words. So korang justify sendiri lah. Ni gambar yang diambil di sekitar lokasi sebuah university di Manchester.

Ni gambar hiasan semata ni, xder kena mengena dengan cerita mat saleh dah tak civic dah











.Yang ni kira ok lah jugak pasal boleh tahan lawa tuh dia punya grafiti.












"BOOBS" kat tingkap? Dah xder kerja sangatlah tu kot...














Another grafiti by street artist











Aduyai...sampaikan peti pos pon jadi mangsa gak. We are talking about Manchester City ni, bukannya pekan ker, bota ker, hatta pasir salak!!!!















Yang ni memang aku xdapat nak tahan gelak. Kalaulah maok ngan hadi ada kat sini, aku rasa lunyai jugak patung tuh. Ha ha ha ha....













Sampaikan signboard baby ni pon dibantainya buat lawak. Tapi, aku rasa lawak + kreatif jugak lah orang yang buat menda alah ni. Siap2 ada kepala and takuk lagi tuh..DAMN!!!










P/S Anyway, aku terpaksalah jugak bagi post ni pasal maok dah rezak dah. Siap nak siku lagi tuh!!!

2 comments:

nhaselaluent berkata...

asal mcm kat central market je

Misery of Love berkata...

dah tuh, hang ingat manchester ni gempak sangat ker? haram tak..

Catat Ulasan