20091202

SESEKALI MENULIS

Setelah sekian lama akaun saya di"unactive"kan oleh maok saya menyepikan diri, tetiba rasa macam nak menulis lah pulak. ni pon selepas attend class english dan selepas bersembang² bagiuh dok ada tentang music dengan salah sorang student dari prague, yang bernama Joseph.

Sama jugak lah macam saya, beliau pon main drum, jamming dan yang tak sama macam saya ialah beliau pernah buat opening di konsert somewhere kat prague dan juga beliau juga seorang part time drummer yang dipanggil untuk membuat show kat majlis² kahwin, dinner (MOL pon pernah buat gak, kat UIA lagi tuh..anyway, keyword LALANG , does it ring a bell to any of you guys?), dan gig² kecilan di sekitar kota raya.

Kemudian, dia recommendkan saya satu group, Living Color (tobat xpernah dengar nama kumpulan ni) yang mana mamat prague ni minat betol dengan drummer band berkenaan, yang bernama Will Calhoun. Lantas untuk membuktikan tahap urban, rebel dan kecelikan music, maka saya recommend lah kat beliau band Lagwagon instead of band Dream Theater (yang ni kena simpan untuk sembangan di kelas yang akan datang).


Serius, ingatkan beliau ni seorang undergroundies, based kepada cara beliau bercakap dan genre music yang dia kata dia minat (katanya rock, and punk). So, as a conclusion, hang pa compare sendiri lah between this 2 video untuk menguji tahap ke"rock"kan dan ke"punk"an beliau itu. Anyway, saya punya agenda untuk class next week ialah untuk memperkenalkan beliau kepada Dream Theater dan jugak Mike Portnoy.






0 comments:

Catat Ulasan